Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"

Posted by OgroDangerous 
Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"
Date: October 29, 2023 07:48PM
Posted by: OgroDangerous
English:

Hello!
A summary of my passion for F1

I started watching F1 very early on, in the 80s, with the big victories, the big clashes between the Brazilian Nelson Piquet from the Brabham-Ford Cosworth Team, the Argentinean Carlos Reutemann from the Williams-Ford Cosworth Team, the Australian Alan Jones from the Williams Team -Ford Cosworth, among other legends such as: Eddie Cheever, Michele Alboreto, Hector Rebaque, John Watson, Andrea de Cesaris, Nigel Mansell, Elio de Angelis, René Arnoux, Alain Prost, Keke Rosberg, Chico Serra, Mario Andretti, Jacques Laffite, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Riccardo Patrese, Marc Surer, Derek Warwick, etc. For me, true legends of world motorsport!

I believe that at first it was nothing more than a distraction, but it quickly became a serious matter with Nelson Piquet's world titles and from then on, I could never take my eyes off the TV on Sundays.

Then came Ayrton Sena from Brazil, Rubens Barrichello and finally, nothing less important and loved by me, as I'm Brazilian, Felipe Massa, morally winner of the 2008 F1 World Championship. Who doesn't like a weekend with F1?
After Felipe Massa's departure, with no more Brazilians in the teams, I started to always support the Scuderia Ferrari drivers, and to this day, it fascinates me!

Games and Racing Simulators

I started with Enduro from Atari Video Computer System, then Grand Prix 2 - MicroProse – 1996, Grand Prix 3 – MicroProse, 1998 and finally, Grand Prix 4 – Infogrames – 2002.

Then came the responsibilities of having formed a beautiful family, where he was married for more than 30 years to a wonderful woman who gave me two beautiful daughters, scholars and great health professionals. I lost my wife in 2018 to breast cancer and my daughters live, the oldest in Germany and my youngest lives in France, both married and professionally accomplished.

Since my wife's death, and after my retirement, I began to dedicate myself to nostalgia and began to prioritize the things that made my childhood happy. Today I'm here, wanting to make the most of it.

And that!
Greetings! ;-)

Portuguese:

Olá!
Um resumo da minha paixão pela F1

Comecei a ver F1 desde muito cedo, nos anos 80, com as grandes vitórias, os grandes embates entre o brasileiro Nelson Piquet da Equipe Brabham-Ford Cosworth, o argentino Carlos Reutemann da Equipe Williams-Ford Cosworth, o australiano Alan Jones da Equipe Williams-Ford Cosworth, dentre outras lendas como: Eddie Cheever, Michele Alboreto, Hector Rebaque, John Watson, Andrea de Cesaris, Nigel Mansell, Elio de Angelis, René Arnoux, Alain Prost, Keke Rosberg, Chico Serra, Mario Andretti, Jacques Laffite, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Riccardo Patrese, Marc Surer, Derek Warwick, etc. Pra mim, verdadeiras lendas do automobilismo mundial!

Acredito que no início não passava de uma distração, mas que rapidamente se tornou caso sério com os títulos mundiais de Nelson Piquet e a partir daí, nunca mais consegui tirar os olhos da TV aos domingos.

Depois veio Ayrton Sena do Brasil, Rubens Barrichello e por fim, nada menos importante e amado por mim, que sou brasileiro, Felipe Massa, vencedor moral do Campeonato Mundial de F1 de 2008. Quem é que não gosta de um fim-de-semana com F1?
Após a saída de Felipe Massa, sem mais brasileiros nas equipes, passei a torcer sempre pelos pilotos da Escuderia Ferrari, e até hoje, me fascina!

Jogos e Simuladores de corridas

Comecei com Enduro da Atari Video Computer System, depois Grand Prix 2 - MicroProse – 1996, Grand Prix 3 – MicroProse, 1998 e por fim, Grand Prix 4 – Infogrames – 2002.

Depois vieram as responsabilidades de ter formado uma família linda, onde foi casado por mais de 30 anos com uma mulher maravilhosa que me deu duas filhas lindas, estudiosas e grandes profissionais da área da saúde. Perdi minha esposa em 2018 para o câncer de mama e minhas filhas vivem, a mais velha na Alemanha e minha caçula vive na França, ambas casadas e realizadas profissionalmente.

Desde a morte de mina esposa, e após minha aposentadoria, passei a me dedicar ao saudosismo e passei a dar prioridade as coisas que deixaram minha infância feliz. Hoje estou aqui, querendo aproveitar o máximo.

É isso!
Saudações! ;-)



Edited 2 time(s). Last edit at 10/30/2023 03:35AM by OgroDangerous.
Re: Porque gosto de Fórmula 1
Date: October 30, 2023 03:22AM
Posted by: jcgrj
Bonita historia Ogro.

Compartilho em grande parte com a sua historia pois tb comecei a me interessar nos anos 80 pela F1 e acompanhei de perto o Nelson Piquet e tb o Emerson na Indy. Saudades do Luciano narrando as corridas naquele tempo.
Enfim espero que aproveite bastante o conteudo aqui que é muito rico em todas as temporadas da F1.

Talvez seja bom fazer uma versao em ingles ja que a maioria dos usuários aqui nao entende portugues acredito eu.


Um forte abraço!!

Jose
Re: Porque gosto de Fórmula 1
Date: October 30, 2023 03:33AM
Posted by: OgroDangerous
Obrigado José.
Anos de ouro, de vdd. Hj tem carros melhores, naquela época era no braço que se mostrava ser grande!!!
Sugestão aceita, coloquei a versão em inglês tb.
Obrigado pela dica.
;)
Re: Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"
Date: October 30, 2023 03:44AM
Posted by: MaisonTeles
Bonita história Ogro, eu acompanho fórmula 1 um pouco mais tarde que vocês, comecei a acompanhar em 1998 Schumacher vs Hakkinen, achava muito bonita a McLaren preta com prata, sou um pouco mais novo que você e o José, vou fazer 33 anos!

Já GP4 eu jogo desde 2007, conheço esse fórum desde 2010, sou sincero a dizer, nunca joguei o GP4 original, sempre joguei Mods, sempre tentei criar uma conta aqui no fórum mais nunca havia conseguido, via as postagens, conhecia todos os membros, mais sem poder mandar mensagens, me sentia como um alienígena tentando contato com humanos em outra galáxia, graças ao mortal ano passado consegui abrir um usuário aqui no fórum, e estou aprendendo muito aqui, graças a deus não tenho inimizades por aqui, falo com todos sem excessão, um forte abraço a todos!



Nice story Ogre, I follow formula 1 a little later than you, I started following it in 1998 Schumacher vs Hakkinen, very beautiful loss of the black and silver McLaren, I'm a little younger than you and José, I'm going to be 33! As for GP4, I've been playing since 2007, I've known this forum since 2010, I'm honest in saying, I never played the original GP4, I always played Mods, I always tried to create an account here on the forum but I never managed to do it, I saw the posts, I met all the members, but without being able to send messages, I felt like a betrayal trying to contact humans in another galaxy, thanks to mortal last year I managed to open a user here on the forum, and I'm learning a lot here, thank God I don't have any enemies here, I talk to everyone without excess, a big hug to everyone!





*{ Playing GP4 since 2007 }*




Edited 2 time(s). Last edit at 10/30/2023 04:03AM by MaisonTeles.
Re: Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"
Date: November 01, 2023 01:39PM
Posted by: OgroDangerous
Oi Maison, obrigado por compartilhar sua história tb.
Uma pena não ter mais brasileiros nas equipes, enfim, torço para que nos próximos anos apareça!
Talvez um desses se eleja!

•Felipe Drugovich (piloto reserva da Aston Martin)
•Pietro Fittipaldi (piloto reserva da Hass)
•Enzo Fittipaldi (F2)
•Gabriel Bortoleto (F3)
•Caio Collet (F3)

Família Fittipaldi na frente, claro!
Forte abraço!
;-)

-------------------

Hi Maison, thanks for sharing your story too.
It's a shame there aren't more Brazilians on the teams, anyway, I hope they appear in the coming years!
Maybe one of these will be elected!

• Felipe Drugovich (Aston Martin reserve driver)
• Pietro Fittipaldi (Hass reserve driver)
• Enzo Fittipaldi (F2)
• Gabriel Bortoleto (F3)
• Caio Collet (F3)

Fittipaldi family at the front, of course!
Strong hug!
;-)
Re: Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"
Date: November 02, 2023 12:49PM
Posted by: rracunis
Facebook?
Re: Porque gosto de Fórmula 1. "I like F1"
Date: March 11, 2024 12:25AM
Posted by: OgroDangerous
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login

Maintainer: mortal, stephan | Design: stephan, Lo2k | Moderatoren: mortal, TomMK, Noog, stephan | Downloads: Lo2k | Supported by: Atlassian Experts Berlin | Forum Rules | Policy