Enkele update vragen

Posted by NaP 
Enkele update vragen
Date: March 20, 2009 07:43PM
Posted by: NaP
Beste allemaal,

Het doet me goed dat ik dit in het nederlands kan doen (goed bezig, diegene die dit bedacht heeft), kan het ook in het engels maar nederlands voorkomt wat verwarring en is wat makkelijker, vandaar.

Ook ik ben 'n F1-fan, heb dan ook door de jaren heen GP2, GP3 en GP4 gespeeld.
Ben er pas sinds enkele jaren achter gekomen dat je die spellen kunt up-daten (had geen internet). Ik weet ook niet zo goed hoe het allemal werkt met forum's en zo (hoop dat dit goed overkomt). Zo heb ik wat dingen gedownload en geinstalleerd, werkt prima. Zo heb ik een tijd geleden met TSM (van ZAZ) een 2006/2007trackpack geinstalleerd (goed werk). En ben er sinds kort achter gekomen dat je met CSM de auto's (MODs) en physics kunt veranderen. Maar ik loop tegen een aantal dingen op en zal een greep van mijn vragen presenteren:

Heb wat panels geinstalleerd, hoe krijg ik de oude weg (dubbel is waardeloos)?
In replay zie ik op de plaats van plattegrond een wit vlak, hoe krijg ik die weg?
Kan ik die HUDs ook in front-wing positie zien ipv alleen T-cam?
Hoe kan ik circuits handmatig wijzigen?
Hoe kan ik de Physics veranderen?
Witte auto's? Zal wel iets met detail te maken hebben, maar wat?
Motor geluid?

Heb zo maar wat vragen gesteld maar heb er veel en veel meer. Zo is er ook een hoop te downloaden en niet alles is even goed (is persoonlijk), maar zijn er files die je zeker niet moet missen?
Ik weet dat m'n antwoorden vast wel ergens te vinden zijn, maar er zijn veel te veel sites en topics om alles te lezen. Ik hoop daarom ook dat er wat mensen zijn die me verder willen helpen.

Zijn er vragen en/of opmerkingen laat svp weten, ook al gedraag ik me als een stumperd.

Met vriendelijke groet,
NaP

PS: Is het zo dat 'n aantal van jullie elkaar persoonlijk kennen?
Re: Enkele update vragen
Date: March 20, 2009 08:19PM
Posted by: Nickv
Nou met twee dingen kan ik je wel helpen:

Die oude panels kan je uitschakelen in het options menu. In de graphics (denk ik) staat arcade overlays of iets dergelijks, dat moet je uit zetten.

Witte auto's komt doordat je wel een shape hebt (de auto zelf), maar niet een goede texture (de verf zeg maar). Dat komt omdat je texture details in je graphics menu te laag staan. Zet die op het hoogste en je auto zou als het goed is weer kleur moeten hebben.

De physics zijn niet zo makkelijk te veranderen. Dat zit in een .ini-file die je moet veranderen, en dat is alleen aan te raden als je er verstand van hebt. Physics veranderen afhankelijk van de mod die je speelt. Als je precieze dingen van je physics wil veranderen, zou ik je doorverwijzen naar het Engelse forum en het daar vragen.

Dat is wat ik zou gauw weet :P
Re: Enkele update vragen
Date: March 20, 2009 09:37PM
Posted by: NaP
Dank je nickv,

Wat betreft die panels, dat wist ik eigenlijk wel, ik was het gewoon vergeten door al het her installeren. Ga voor mezelf ook 'n soort handleiding schrijven, omdat ik binnenkort een ander computer ga kopen (enige suggesties voor merk CPU,grafische-kaart etc?) en GP4 in een keer goed wil installeren.

Ik dacht dat er misschien een kant en klaar iets was voor die physics, gewoon naar een andere directory verwijzen.
Enig idee hoe ik bv 1 circuit kan veranderen, of wat ik allemaal moet wijzigen? Heb ik een andere editor nodig, heb nu GPx 3.93 (al denk ik dat 3.92 sneller is) en ZAZ-tools.

Is het misschien ook mogelijk om 'n ronde als screensaver te maken?

Oh ja met die computer waar ik op speel heb ik geen internet, dus eenvoudigweg editors updaten vergeet het maar.

nogmaals bedankt
Re: Enkele update vragen
Date: March 20, 2009 11:03PM
Posted by: racingstefan
Een circuit veranderen kun je door Non-TSM tracks te installeren, op [gp4db.com] staan de losse circuits onder tracks niet in tsm en dan moet je ff de readme lezen (.txt bestandje) en daar staat precies in hoe je die moet installeren :)



Re: Enkele update vragen
Date: March 21, 2009 10:40AM
Posted by: Pont
Hoi Nap....ik ben net als jij iet echt thuis in het editen van gp4.....heb in het verleden met CSM gewerkt maar ga nu proberen zonder CSM aan de slag te gaan........heb net gp4 geinstalleerd , de patch en gpx patch 3.93 en dat gaat allemaal goed. Ga nu proberen met gp4 master aan de slag te gaan om te zien of ik andere auto's kan gaan inpassen in gp4....spannend.
Re: Enkele update vragen
Date: March 21, 2009 05:28PM
Posted by: NaP
@racingstefan, dank je
Heb er enkele gedownload en zal eens kijken hoe het gaat.

@Pont,
Ik hoop voor je dat het lukt, zo ja laat ff weten. Dus je hebt echt meer nodig dan alleen GPx, eigenlijk bedoel ik, welke hulp programma's zijn aan te raden?

Zijn er echte aanraders van files die je moet hebben, bv enginegeluid, tarmac, realistic-sky etc.
Hoe hebben jullie alles opgeslagen? Alles zomaar willekeurig of netjes in een map, met andere woorden hoe ziet jullie boomstructuur eruit, of maakt het gewoon niets uit (persoonsgebonden)?
Re: Enkele update vragen
Date: March 22, 2009 06:52PM
Posted by: racingstefan
Het is handig om ergens een "GP4 Mod" map aan te maken en daarin verschillende mappen aan te maken. Je hebt zeker eentje voor Anim, Cars, Circuits, Cockpits, Wheels, Steering Wheels en eentje voor Preformance and Physics (die kun je ook direct je je GPxPatch map zetten) nodig. Verder zijn mappen voor Tools handig en ik heb voor iedere losse CSM of Non-CSM mod een map. En vooral in de Cars map moet je het per jaar gaan selecteren, anders heb je zo 100+ losse mappen voor verschillende auto's en dan weet je niet meer voor welk seizoen hij is. En eentje voor Helmen is ook aan te raden :)



Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 07:24AM
Posted by: Pont
het valt niet mee om aparte auto's in gp4 te installeren,,,,,vind vaak dat degene die de auto's gemaakt heeft te weinig uitleg geeft hoe je exact een auto moet laden in gp4 (vooral lastig omdat alles in het engels besproken wordt)....wordt het niet tijd om een volledig nederlandstalieg website in het leven te roepen waar je allen in het nederlands met elkaar dingen kunt bespreken over gp4? of misschien is die er al?
Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 08:11PM
Posted by: NaP
racingstefan

Zoiets had ik zelf ook gedacht: GP4downloads voor m'n hoofdmap en de div. submappen. Alleen heb ik bij anim. een vraagteken, heeft denk ik niets met beestjes te maken maar wat wel, winnaarsfilmpjes?

Ik heb zoals gezegd een paar circuits gedownload, maar in elke readme staan andere dingen. Het is me nog niet gelukt om een track te veranderen. Over het algemeen wordt gezegd dat je de: dat en wad file moet overschrijven direct en keihard in GP4-map (al zegt een andere readme dat je ook iets met anim.wad moet?). Heb dit gedaan maar lukt niet, heeft dit te maken dat ik een trackpack heb geinstalleerd en zodoende niets kan wijzigen?

Voorheen had ik alleen TSM en vond ik de nieuwe tracks geweldig (2006 en 2007) en kon ik met m'n oude wagentje rondrijden met de gewenste panels. Nu heb ik met CSM 'n mod-pack geinstalleerd, mooie plaatjes maar het lijkt wel alsof ik niets kan veranderen, krijg geen panels te zien. Bij het starten gaat CSM een boel laden en bij het afsluiten zegt CSM dat: unload GPx en GP4 to restore --> restoring, is dat normaal?
Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 08:23PM
Posted by: NaP
pont

Jeetje man wat ben jij 'n vroege vogel maar dit ter zijde, ik dacht dat dit zo'n nederlandse hoek was (maar dat zul je wel niet bedoelen) lukt het jou wel om tracks te veranderen en zo ja hoe doe je dit. Doe je het handmatig (zelf de dat. en wad. overschrijven) of gebruik je hulpprogramma's bv. via GPx (lukt mij niet, zal wel naar verkeerde bestanden verwijzen of zoiets) of via de GP-master (weet niet wat dit is en ga snel kijken wat voor spannends dit met zich meebrengt)?

In ieder geval vind ik het tof dat er reacties komen, ook al is dit de zoveelste "need help" topic.
Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 08:34PM
Posted by: NaP
Ik mag hopen dat als je je gewenste circuits/auto's eenmaal geladen hebt de instellingen onthouden worden en je niet elke keer dat je opstart alles moet veranderen en dit alleen maar hoeft te doen als je 'n ander seizoen wilt spelen, niet?
Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 08:37PM
Posted by: Pont
ik ben meestal vroeg op ja...ik heb eerst met csm gewerkt maar het vervelende was dat ik weinig aan die mods kon veranderen..ik wil het liefst met mijn eigen naam rijden, met een eigen helm etc en als het even kan met een eigen auto. Daarom heb ik nu gp 4 opnieuw geinstalleerd met de patch en gpx pacth 3.93 geinstalleerd. Verder ben ik ook nog niet want hoe je de nieuwe auto's met easy was of gp 4 master kunt laden is mij ook nog een raadsel. Voor de mensen die de auto's maken is het allemaal gesnede koek maar voor mensen zoals jij en ik mis ik toch wel uitgebreide tutorials in het nederlands.
Re: Enkele update vragen
Date: March 23, 2009 09:38PM
Posted by: NaP
Ik denk dat we op een lijn zitten pont, zal eens kijken wat ik met die master kan toveren, daar moet toch wel uit te komen zijn.
Re: Enkele update vragen
Date: March 24, 2009 09:52PM
Posted by: racingstefan
Die Anim waar ik het over had dat zijn de pitcrews en engineers die in/voor je pitbox staan :)



Re: Enkele update vragen
Date: March 24, 2009 11:15PM
Posted by: NaP
Ooh ok, had ik toch gelijk met die beestjes ;)

Ik zal wel 'n staatsmongool zijn want ik snap nog niet veel van het veranderen van track's. Het is me wel gelukt, heb zo maar 'n track (oulton park) geprobeerd, maar dat was via copy-paste (WAD & DAT) en niet via GPx of TSM want dat lukte me niet, zijn daar bepaalde specifieke bestanden voor nodig? Kan het zo zijn dat misschien sommige programma's conflicten met elkaar hebben? Heb geprobeerd die master te installeren maar kan de goede .exe file niet vinden, terwijl ik toch zeker weet dat ik die heb. Als basis heb ik nu GP4, off update, nocd en GPx daarnaast heb ik ZAZ-tool, tweak, master.
Geeft allemaal niks want ben gewoon wat aan het uitproberen (en ben blij met alle info), en herinstalleren is zo gebeurt (het moet geen gewoonte worden). Als het uiteidelijk maar goed komt en ik hoop eigenlijk dat dat geen jarenplan is.
Dus als iemand me in de goede richting wil duwen zal ik de laatste zijn de hem/haar tegenhoudt.
Re: Enkele update vragen
Date: March 25, 2009 05:10PM
Posted by: Sapo
Ik denk toch dat jullie er goed aan doen het GP4 forum FAQ te bezoeken, daarin staan werkelijk alle vragen beantwoordt, en staat een uitgebreide handleiding hoe CSM mods te installeren en het bijbehorende trackpack. Het is even lezen, maar uiteindelijk kun je dan met enkele muisklikjes je mod installeren, veel makkelijker dan aparte auto's installeren (idd een rotwerk).

________________________________________

Some say... he's even smaller than 20kb.
And some say... he's so offensive he could get you into trouble...
The only thing we know is that he's called...

THE SIG


Felipe Massa, World Champion 15:34:11pm- 15:34:21pm.
Re: Enkele update vragen
Date: March 25, 2009 06:13PM
Posted by: Pont
nee ik wil geen mod installeren, heb dat al gedaan maar dan kan ik niet met een eigen team rijden, plus helm etc en de performace files zijn ook niet te veranderen vaak.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login

Maintainer: mortal, stephan | Design: stephan, Lo2k | Moderatoren: mortal, TomMK, Noog, stephan | Downloads: Lo2k | Supported by: Atlassian Experts Berlin | Forum Rules | Policy